بازی سخت سرخ‌پوشان مقابل حریفان نام ‌آشنا

بازی سخت سرخ‌پوشان مقابل حریفان نام ‌آشنا

تراکتورسازی با این برد 15 امتیازی شد و به رده دهم جدول رسید. این تیم در هفته پانزدهم باید مقابل تیم صنعت نفت آبادان به میدان برود که موفق شده است در بازی هفته چهاردهم، سپاهان اصفهان را با شکست 3 بر 2 بدرقه کند. صنعت نفت از نظر موقعیت جدولی و امتیازی تفاوت چندانی با تراکتورسازی ندارد و این تیم با کسب 17 امتیاز در رده هفتم جدول قرار گرفته است.

بازی مقابل تراکتوری‌های سابق
صنعت نفت آبادان در این دوره با سرمربی‌گری «فراز کمالوند» تیم متفاوتی را تشکیل داده است. کمالوند سال‌ها در تراکتورسازی به عنوان سرمربی فعالیت کرده و فردی است که موفق شده تراکتورسازی را پس از سال‌ها تلاش به لیگ برتر بیاورد.   بر همین اساس بسیاری از بازیکنان این تیم سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را دارند، علاوه بر سرمربی، بازیکنانی چون «مرتضی اسدی»، «جاسم کرار»، «آگوستو سزار»، «داود نوشی صوفیانی» و «مسعود ابراهیم‌زاده» نیز سال‌ها پیراهن تراکتورسازان را به تن کرده اند. نکته جالب دیگر این است که تمام بازیکنان اشاره شده در اوج آمادگی قرار دارند و به دلیل آشنایی با شیوه بازی قرمزهای تبریز، می‌توانند به صورت خطرناک در طول بازی ظاهر شوند؛ برای نمونه جاسم کرار این روزها امتیازآورترین بازیکن صنعت نفت است و سال‌ها نیز سابقه پوشیدن پیراهن تراکتورسازی را دارد. وی سال گذشته نیز در عضویت این تیم قرار داشت و امسال ترجیح داده است که به جای تبریز در آبادان بازی کند. کرار در بازی هفته گذشته نیز دو گل و یک پاس گل به ثمر رساند تا در آن بازی نیز تاثیرگذارترین و بهترین بازیکن زمین معرفی شود. مسعود ابراهیم‌زاده نیز گل دیگر را به ثمر رساند تا یکی دیگر از مردان امتیازآور بازی‌های اخیر صنعت نفت لقب بگیرد. وجود بازیکنان سابق تراکتور،   این بازی را بسیار حساس‌تر از بازی‌های گذشته می‌کند.

عملکرد مشابه و نقاط برتری تیم ها
تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان عملکرد نزدیک به یکدیگری را در طول 13 هفته رقابت در لیگ برتر ثبت کرده اند. صنعت نفت آبادان نسبت به تراکتورسازی تنها یک برد بیشتر دارد و 2 امتیاز اختلاف این تیم در صورت برد تراکتورسازی می‌تواند به برتری یک امتیازی تراکتورسازی بینجامد و جایگاه این تیم‌ها را با یکدیگر تعویض کند. همچنین در زمینه عملکرد خطوط مختلف نیز تراکتورسازان و نفتی‌ها تفاوت چندانی ندارند، به طوری که صنعت نفت آبادان 14 بار موفق به گلزنی شده و تعداد گل‌های زده تراکتورسازی تنها یک گل بیشتر است. تعداد گل‌های خورده صنعت نفت با تعداد گل‌های زده این تیم برابر است ولی تعداد گل‌های خورده تراکتور، اندکی بیشتر و 16 گل است.
برخلاف تراکتورسازی که تیم جوانی را وارد میدان می‌کند، میانگین سنی صنعت نفت آبادان بالاتر است. این موضوع به خصوص در دقایق پایانی می‌تواند به کمک تراکتورسازان بیاید. همچنین بازیکنان صنعت نفت در زدن ضربات آزاد مهارت ویژه ای دارند و با توجه به ضعف‌های دروازه‌بان تراکتور در مهار این نوع از ضربات، به نظر می‌رسد دروازه‌بان و بازیکنان تراکتورسازی، کار بسیار سختی را در روز جمعه خواهند داشت.

ترکیب احتمالی تراکتورسازی
در بازی هفته گذشته بازیکنانی چون «فرزین گروسیان»، «محمد ایرانپوریان»، «محمد مهدی زاده»، «محمد مسلمی پور»، «علی طاهران»، «سینا عشوری»، «محمد نوری»، «امیرنصرآزادانی»، «مهدی شریفی»، «فرزاد حاتمی» و «محمد ابراهیمی» فهرست بازیکنان اصلی تراکتورسازان را به خود اختصاص داده بودند. مهم ترین ویژگی این فهرست، بازگشت بازیکنان مصدوم به ترکیب اصلی بود. بازیکنانی چون محمد ابراهیمی، «شهرام گودرزی»، «محمد نوری» و «محمد مهدی زاده» به آمادگی لازم رسیده‌اند و به احتمال زیاد این لیست با تغییرات اندکی در بازی روز جمعه نیز به کار گرفته خواهد شد.
شاید تنها تغییر، بازگشت محمد نادری به ترکیب اصلی باشد که در بازی گذشته به دلیل محرومیت در لیست 18 نفره تراکتورسازان قرار نداشت. ورود این بازیکن می‌تواند محمد مسلمی‌پور و یا یک بازیکن دیگر را از ترکیب فعلی خارج کند. همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر بخشش مهدی کیانی شنیده می‌شد که تا به امروز محقق نشده است و در صورت بخشش دوران محرومیت این بازیکن، بدون شک در ترکیب اصلی خواهد بود.

    هفته حساس مقابل  تیم‌های خوزستان
با پایان یافتن نیم فصل اول، تراکتورسازی می‌تواند با تمام شدن دوران محرومیت ،  به جذب بازیکنان جدید اقدام و نقاط ضعف خود را تقویت کند. این تیم تنها دو بازی حساس تا پایان نیم فصل دارد و در هفته پانزدهم نیز باید به مصاف دیگر‌تیم خوزستانی یعنی فولاد برود. برد در این دو دیدار می‌تواند جایگاه تراکتورسازی را در پایان نیم فصل اول بهتر کرده و حتی این تیم را تا یک سوم بالای جدول نیز بکشد. تراکتورسازی برای امیدوار ماندن در نیم فصل دوم به برد در بازی‌های پیش رو نیازمند است.

http://ostani.hamshahrilinks.org/Ostan/Iran/AzarbayjanSharghi/Contents/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D8%AE%E2%80%8C%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85-%E2%80%8C%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7?magazineid=


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : یعقوب کامرانی
ت : جمعه 10 آذر 1396


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.